Is Bank de Kremer een digitale bank?

Dankzij onze app voor vermogensbegeleiding, een digitale tool, verwerf je een duidelijk overzicht van je vermogen en inzicht in je financiële situatie. Tegelijk zijn onze adviseurs nooit ver weg. Zo biedt Bank de Kremer je het beste van twee werelden: efficiënte technologie en persoonlijk advies.

Persoonlijk contact met adviseurs vult onze digitale tool aan

We kregen laatst de vraag of Bank de Kremer een digitale bank is. Euh, ja natuurlijk. Maar ook weer niet! Aan ons digitale product, een bijzondere app voor vermogensbegeleiding, voegen we volop contact met én advies van experten toe: via e-mail en telefoon, of via persoonlijk contact in onze kantoren. En zo hoort het.

Digitaal, (al lang) het nieuwe normaal

Vandaag de dag gebeurt nagenoeg alles digitaal. Denk aan de automatisering van bedrijfsprocessen en aan de verkoop van kledij, eten, boeken, huishoudtoestellen, reizen, … De digitale evolutie is niet meer niet te stoppen en we juichen ze ook toe. Want digitaal zorgt voor extra comfort, efficiëntie en voor innovatie in diensten en producten.

Neem nu onze app, ontwikkeld door een ijzersterk team van technologische en financiële experten. De app biedt je – ook als je geen klant van Bank de Kremer bent – een overzicht van je (beperkt of uitgebreid) vermogen en inzicht in je financiële situatie. Bovendien voer je er een financiële check-up van je vermogen mee uit. Zo neem je de juiste beslissingen voor een zorgeloze toekomst.

Vraag het de minister van Digitale Agenda

Philippe De Backer, federaal minister van onder meer Digitale Agenda, kent de app van Bank de Kremer. Hij verwelkomt het initiatief omdat mensen dankzij de app bewuster met hun vermogen omgaan en zo hun financiële toekomst in eigen handen nemen. “De burger in België geeft er zich (te) weinig rekenschap van hoe duur het voor de overheid wordt om een basispensioen voor een menswaardig bestaan uit te keren”, zegt De Backer. “Laat staan om - als gevolg van de vergrijzing - de levensstandaard van de Belgen levenslang te handhaven.”

“Burgers in sommige andere landen, waaronder Scandinavië, zijn zich beter bewust van de noodzakelijke combinatie van overheidssteun en individuele zelfredzaamheid. In Zweden bijvoorbeeld zorgt de overheid voor een continue geautomatiseerde pensioenberekening. Daarbij worden, naast de bijdragen voor een beperkt wettelijk pensioen, ook andere initiatieven van de burger geïntegreerd: groepsverzekering, pensioensparen, sparen, beleggen … Omdat het wettelijk pensioen uitgedrukt wordt als een percentage van het huidige inkomen, weet iedereen hoe zijn levensstandaard zal evolueren en of ingrijpen noodzakelijk is.”

Op het juiste spoor met onze app

We zijn er fier op dat onze app mee is met de tijd en met ontwikkelingen in vooruitstrevende landen. Zoals al eerder gezegd voegen we aan het digitale aspect van onze tool ruimschoots mogelijkheden toe voor persoonlijk contact met experten en adviseurs. Inderdaad, het beste van twee werelden als het om vermogensbegeleiding gaat.