Digitale toegankelijkheid

Bank de Kremer streeft ernaar haar diensten toegankelijk te maken voor al haar klanten, omdat iedereen recht heeft op een gebruiksvriendelijke en inclusieve bankervaring, ongeacht fysieke, zintuiglijke of cognitieve moeilijkheden.

Wat is digitale toegankelijkheid?

Bij Bank de Kremer hechten we veel belang aan het feit dat al onze klanten vlot en eenvoudig gebruik moeten kunnen maken van onze dienstverlening. Toegankelijkheid speelt daarin een grote rol, ook de digitale toegankelijkheid. We hanteren daarvoor de toegankelijkheidsnormen van de 'Web Content Accessibility Guidelines' (WCAG). De Europese toegankelijkheidsrichtlijn of ‘Accessibility Act’ verwijst ook naar deze WCAG-normen. Deze richtlijnen zijn van kracht vanaf juni 2025. 

Dit doen we al

  • Documenten op de website zijn beschikbaar in pdf zodat ze compatibel zijn met brailleprinters en screen readers. 
  • Alle video's worden door ons ondertiteld zodat ze door screen readers gelezen kunnen worden. 
  • Afbeeldingen krijgen een beschrijving die door screen readers kan gelezen worden. 
  • Een bezoeker kan via de browser het contrast instellen volgens voorkeur. 
  • De navigatie is volledig te bedienen met het toetsenbord. 

Bank de Kremer bij jou in de buurt

Bank de Kremer is een divisie van Bank Van Breda. We zijn bereikbaar via diverse kanalen. 

Klanten kunnen hun contactpersoon bereiken via (de) Bank de Kremer Online (app), e-mail, of telefonisch. Een afspraak maken kan via de contactpagina.

Verder staan de medewerkers van de Helpdesk Customer Care op bankwerkdagen tussen 8.30 u. en 17 u. klaar om vragen over de toegankelijkheid van de diensten te beantwoorden via e-mail (helpdesk@bankvanbreda.be) of telefonisch (+32 (0)3 245 22 44).

Hier werken we nog aan

De bank werkt continu aan de verbetering van de toegankelijkheid van onze digitale toepassingen door:

  • Het gebruik van beschrijvende links
  • regelmatig, waar relevant in samenwerking met gespecialiseerde bedrijven, te toetsen in hoeverre de publieke website, Bank de Kermer Online en de Bank de Kremer Online app voldoen aan de voorschriften van de Europese Toegankelijkheidsrichtlijn (Richtlijn (EU) 2019/882);
  • consequent nieuwe initiatieven te plannen om maximale conformiteit met deze richtlijn te realiseren; en,
  • digitale toegankelijkheid standaard mee te nemen bij de ontwikkeling van nieuwe projecten en diensten.

 

Hebt u nog tips of suggesties voor ons?

We horen het graag. Alleen zo kunnen we onze dienstverlening nog verbeteren en verder afstemmen op de WCAG-normen.

 

 

Deze pagina werd voor het laatste bijgewerkt op 27 juni 2025.