Veilig internet bankieren

Wat kan je doen om veiliger via Bank de Kremer online te bankieren? Meer info vind je ook op www.safeinternetbanking.be.


Bankier en koop veilig online


3 tips

  • Download de Safeonweb app in de App Store of Google Play Store. Zo wordt u snel geïnformeerd over actuele phishing pogingen. 
  • Koop en bankier veilig online
    Blijf extra waakzaam wanneer u online bankiert en aankopen doet. Betaalsystemen zijn steeds beter beveiligd, maar ook de fraudeurs worden inventiever. Wat wij doen als bank om u te beschermen en wat u zelf kan doen leest u op deze pagina.
  • Reageer meteen
    Hebt u een vermoeden van misbruik van uw rekening(en) via de VanBredaOnline app of website? Bent u slachtoffer van phishing? Bel dan onmiddellijk naar onze fraudelijn op 03 245 00 11. Dit nummer is 24/7 bereikbaar.

Je computer beschermen

  • Installeer altijd de recentste veiligheidsupdates van je besturingssysteem, browser en andere software. Zo vermijd je zwakke plekken die iemand kan uitbuiten.
  • Installeer consequent de recentste versie van je browser. Die bevat doorgaans de laatste technische veiligheidssnufjes.
  • Installeer en gebruik een antivirusprogramma, bij voorkeur met anti-spyware-bescherming. Ook hier geldt: hou het altijd actief en up-to-date.
  • Gebruik een firewall. Dat programma bewaakt de doorgang tussen je computer en het internet, en voorkomt dat derden zich toegang verschaffen tot uw computer.

Bankieren via Bank de Kremer online

Kijk altijd even na of je wel degelijk op de echte Bank de Kremer online zit. Check hiervoor de volgende elementen:

  • Het internetadres begint met https.
  • Er staat een hangslotje naast de adresbalk of onderaan rechts in de statusbalk van uw browser. Klik op het hangslot en let erop dat het adres altijd eindigt op .bankdekremeronline.be.

Bank de Kremer online voldoet aan strenge beveiligingsstandaarden

Om je financiële transacties ook online veilig uit te voeren.

  • Als je Bank de Kremer online gebruikt, surf je automatisch via een beveiligde verbinding. Deze verbinding versleutelt alle informatie die je verzendt of ontvangt.
  • De digipass van Bank de Kremer genereert telkens een elektronische handtekening die slechts één keer en voor een beperkte tijd geldig is.
  • Na 5 foutieve inlogpogingen word je abonnement veiligheidshalve geblokkeerd.
  • Bank de Kremer online breekt je sessie automatisch af als die 20 minuten ongebruikt blijft. Je moet dan opnieuw inloggen.

Bij twijfel of als je nog vragen hebt, contacteer onze Helpdesk Customer Service via 03 245 00 23. Ze helpen je graag verder elke bankwerkdag tussen 8u30 en 17u00.