Hierna worden de gebruikersvoorwaarden van de Bank de Kremer app (hierna “app” genoemd) vastgelegd. Deze app wordt aangeboden door Bank de Kremer (hierna “bank” genoemd), een divisie van Bank J.Van Breda & C° NV, Ledeganckkaai 7, 2000 Antwerpen, België, met ondernemingsnummer 0404.055.577 (BTW BE 0404.055.577), RPR Antwerpen, geregistreerd als kredietinstelling naar Belgisch recht met registratienummer FSMA 014377 A.
De taal van de interacties tussen de gebruiker en de bank met betrekking tot het gebruik van de app (hierna “overeenkomst” genoemd) is het Nederlands. Louter als tegemoetkoming en geheel op eigen initiatief kan de bank ervoor kiezen om met de gebruiker te communiceren in een door de gebruiker gekozen taal.
Om de app te kunnen gebruiken, moet deze worden gedownload vanuit de Google Play Store (Android-toestel) of de Apple App Store (iPhone). Om de app te downloaden, dient de gebruiker te beschikken over een werkende internetverbinding en een actieve account op één van deze mobiele platformen.
De app is uitsluitend bedoeld voor meerderjarige personen die de app downloaden of gebruiken op Belgisch grondgebied.
De app biedt de gebruiker de mogelijkheid om aan de hand van een aantal vragen zijn vermogen in kaart te brengen en antwoorden te krijgen op zijn financiële vragen. Via de app kan de gebruiker simulaties maken en raadplegen. De informatie die de gebruiker via de app kan raadplegen en de simulaties die de gebruiker via de app maakt, zijn louter van informatieve en indicatieve aard en er kunnen geen rechten en plichten aan worden ontleend.
De simulaties zijn gebaseerd op de gegevens die de gebruiker inbrengt. Daarbij wordt gebruik gemaakt van gemiddelde rendementen.
Indien uitdrukkelijk vermeld, maakt de simulatie gebruik van de historische rendementen. Rendementcijfers uit het verleden bieden echter geen enkele waarborg voor de toekomst.
De berekeningen houden geen resultaatsverbintenis in vanwege de bank.
De app bevat hyperlinks naar publieke websites van derden. Het staat de gebruiker vrij om die websites te bezoeken. De bank treedt daarbij niet op als tussenpersoon en bemiddelt niet tussen de gebruiker en die derden. De bank draagt geen enkele verantwoordelijkheid voor de inhoud van de websites waarnaar zij verwijst en geeft geen garanties wat het veiligheidsniveau van die websites betreft.
De bank besteedt de grootste zorg aan de uitwerking van de programma’s en software voor de toegang tot de app. Zij stelt alles in het werk om de continuïteit van de dienst te waarborgen en de veiligheid van haar systemen te vrijwaren. Zij mag echter - zonder schadevergoeding - de diensten onderbreken voor het onderhoud van de bestaande apparatuur en software of voor de installatie van nieuwe versies van de software, voor zover deze onderbrekingen een redelijke duur niet overschrijden.
De overeenkomst geldt voor onbepaalde duur. De gebruiker kan zijn overeenkomst op elk moment kosteloos beëindigen. Hij kan dit doen door de app te verwijderen van zijn mobiel toestel. De bank kan de overeenkomst te allen tijde opzeggen met een opzegtermijn van twee maanden.
De bank heeft het recht om de overeenkomst onmiddellijk, zonder voorafgaandelijke ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst, te beëindigen:
De gebruiker begrijpt en aanvaardt dat wanneer hij de app downloadt, de bank hem onmiddellijk digitale inhoud verstrekt in de zin van artikel I.8 van het Wetboek Economisch recht wanneer hij het downloadproces begint en dit voor de wettelijke termijn voor uitoefening van het herroepingsrecht van veertien (14) dagen is beëindigd. De gebruiker gaat er ook mee akkoord dat alle bijbehorende diensten aan hem zijn toegezonden vanaf het moment dat hij deze gebruiksvoorwaarden via de app aanvaardt. De gebruiker stemt er dan ook uitdrukkelijk mee in dat hij afziet van zijn herroepingsrecht en dit vanaf het moment dat hij deze gebruiksvoorwaarden aanvaardt.
De gebruiker is verplicht om de app te gebruiken in overeenstemming met deze gebruikersvoorwaarden. De gebruiker verbindt zich ertoe ervoor te zorgen dat zijn toestel voldoet aan de systeem- en beveiligingsvereisten en zal daartoe de op zijn toestel ingebouwde systeembeveiligingen respecteren zodat hij de app op een veilige manier kan gebruiken. Als de gebruiker de systeembeveiliging bewust uitschakelt, kan de bank niet aansprakelijk worden gesteld voor de eventuele schade die daaruit voortvloeit. De gebruiker zal de app niet gebruiken op een mobiel toestel waar jailbreaking of rooting op is toegepast. Dit is een handeling die het mogelijk maakt om softwaretoepassingen buiten de Apple App Store of Google Play Store te downloaden. Het mobiele toestel is dan minder goed beschermd omdat de veiligheidsmaatregelen die Apple en Google hebben ingebouwd, zijn uitgeschakeld. Daardoor is het toestel meer vatbaar voor bijv. virussen en malware. De bank zal in geen enkel geval verantwoordelijk zijn wanneer uit onderzoek blijkt dat een jealbreak of rooting aan de basis lag van een infectie op het mobiele toestel die het misbruik mogelijk heeft gemaakt.
Behalve bij zware of opzettelijke fout is de bank niet aansprakelijk voor de rechtstreekse en onrechtstreekse schade die de gebruiker ondervindt door het gebruik van de app.
Onder voorbehoud van een zware of opzettelijke fout van de bank, wijst de bank elke aansprakelijkheid af voor de rechtstreekse of onrechtstreekse schade die aan een gebruiker wordt berokkend door apparatuur, netwerken of configuraties die niet door de bank zijn toegestaan.
Onder voorbehoud van een zware of opzettelijke fout is de bank ook niet aansprakelijk voor de rechtstreekse of onrechtstreekse schade die daarna aan een gebruiker wordt berokkend, namelijk:
De gebruiker krijgt een bericht op het mobiele toestel zodra een nieuwe update beschikbaar is. De gebruiker kan de nieuwe versie downloaden via de Apple App Store of de Google Play Store. Bij sommige (kleinere) updates kan de gebruiker de app tijdelijk blijven gebruiken zonder dat de update al werd gedaan. Bij andere (grotere) updates is de gebruiker verplicht de update uit te voeren vooraleer de app opnieuw kan gebruikt worden.
Het gebruik van de app is gratis.
De gebruiker vindt algemene informatie over de verwerking van persoonsgegevens door de bank in de privacyverklaring van de bank. De privacyverklaring is beschikbaar op www.bankdekremer.be. Met de privacyverklaring wil de bank de gebruiker informeren over de manier waarop en de redenen waarom de bank persoonsgegevens verwerkt. De privacyverklaring bevat ook informatie over de rechten (zoals recht van inzage, recht op verbetering, recht op verwijdering, recht op gegevensoverdraagbaarheid en recht van verzet) van personen en de manier waarop ze die rechten kunnen uitoefenen.
De privacyverklaring kan worden bijgewerkt om de inhoud ervan af te stemmen op wijzigingen in de regelgeving of bij de bank. Om de gebruiker daarover te informeren, publiceert de bank op geregelde tijdstippen een geactualiseerde versie van de privacyverklaring.
De gebruiker die aan de bank gegevens meedeelt van andere personen, gaat de verbintenis aan die mededeling maar te doen in de mate dat de betrokken personen daarvan vooraf voldoende op de hoogte zijn. De gebruiker vrijwaart de bank dan ook voor alle aansprakelijkheid op dit vlak.
De bank behoudt zich alle eigendomsrechten en intellectuele eigendomsrechten voor op de app zelf en op alle elementen waaruit deze is samengesteld. Dit geldt in het bijzonder, maar zonder beperking, op de teksten, illustraties lay-out en informaticaprogramma’s. Het concept, de teksten, de grafische voorstelling en de andere samenstellende elementen van de app mogen onder geen beding worden gewijzigd, gereproduceerd of verdeeld zonder de voorafgaandelijke schriftelijke toestemming van de bank.
De gebruiker geniet een persoonlijk niet-exclusief en niet-overdraagbaar gebruiksrecht op de app. Er wordt geen enkel (intellectueel) eigendomsrecht overgedragen aan de gebruiker. Het gebruiksrecht geeft de gebruiker enkel het recht toegang te hebben tot de inhoud van de app, deze te raadplegen en op een normale wijze gebruik te maken van de via de app aangeboden diensten, overeenkomstig de bestemming ervan en enkel voor zijn persoonlijke behoeften.
Voor vragen en klachten betreffende het gebruik van de app, kan de gebruiker terecht bij de helpdesk:
De rechten en verplichtingen van de gebruiker en van de bank zijn onderworpen aan het Belgisch recht.
Alleen de Belgische hoven en rechtbanken zijn bevoegd om kennis te nemen van geschillen die rechtstreeks of onrechtstreeks voortvloeien uit het gebruik van de app.
Card Stop (24/7)
078 170 170
Fraudelijn (24/7)
03 245 00 11