Hieronder vind je veelgestelde vragen bij het gebruik van de Bank de Kremer app. Vind je het antwoord op je vraag niet of heb je inlogproblemen, contacteer dan onze Helpdesk Customer Care. Dat kan via een bericht in Bank de Kremer online of via 03 294 23 09. Zij staan voor je klaar elke bankwerkdag tussen 8.30u en 18.00u.
Vragen bij het in kaart brengen van je vermogen? Klik hier.
De app is beschikbaar in de App Store (iOS) en de Play Store (Android). We voorzien voorlopig geen app voor Windows Phone.
Let op! De app verschijnt enkel als je toestel aan de minimumvereisten voldoet. De app is ontwikkeld voor iOS-toestellen met minimum versie 7 en voor Android-toestellen met minimum versie 4.1 of hoger. De iOS-versie vind je op je iPhone onder “Instellingen – Algemeen - Info – Versie”. De Android-versie onder “Instellingen – Algemeen – Software informatie”.
Download de app op je smartphone met een 3G, 4G of wifi-verbinding. Sluit een contract Bank de Kremer online af (indien je een digipass en user ID hebt, heb je dat al afgesloten). Contacteer je adviseur als je dat nog niet hebt. Activeer de app met je user ID en digipass.
Je kiest zelf of je het liefst inlogt via de pincode of je vingerafdruk. Pincode: bij de activatie koos je een 6-cijferige pincode. Deze dien je in te geven om toegang te krijgen tot de app. Je vingerafdruk: deze moet je eerst activeren. Meer info over Touch ID hieronder.
Ga via menu (icoon links bovenaan met 3 liggende streepjes) en kies “Wijzigen pincode”.
Je dient de app opnieuw te registreren. Hiervoor heb je je digipass en user ID nodig. Wanneer je de app opent, ga je via menu (icoon linksboven met 3 liggende streepjes) naar “Registreer”. Vervolgens doorloop je opnieuw de procedure waarbij je ook een nieuwe 6-cijferige pincode kiest.
Je dient de app opnieuw te registreren. Hiervoor heb je je digipass en user ID nodig. Wanneer je de app opent, ga ja via menu (icoon linksboven met 3 liggende streepjes) naar “Registreer”. Vervolgens doorloop je opnieuw de procedure waarbij je ook een nieuwe 6-cijferige pincode kiest.
Kijk na of je het juiste toestel hebt. Touch ID werkt enkel op iPhone 5s, 6(s) en 6(s) Plus met minstens iOS 9.0. Stel je toegangscode in via 'Instellingen' > 'Touch ID en toegangscode' > 'Voeg een vingerafdruk toe'. Activeer Touch ID in de Bank de Kremer app. Open de app en login met je pincode. Ga naar 'Instellingen' en activeer de Touch ID-mogelijkheid.
Alle vingerafdrukken die je instelt in de app, krijgen volwaardig toegang tot je bankgegevens. Ze kunnen ook betaalopdrachten uitvoeren. Let op met het instellen van vingerafdrukken van anderen. Hebben anderen de toegangscode van je iPhone? Dan kunnen zij óók hun vingerafdruk instellen op je telefoon. Na het toevoegen of verwijderen van een vingerafdruk dien je je opnieuw aan te melden met de toegangscode van de Bank de Kremer app en de nieuwe vingerafdruk te bevestigen.
Hou je aan twee regels! Deel je je telefoon of tablet met anderen? Gebruik dan gewoon je pincode om in te loggen en te betalen. Gebruik je je vingerafdruk in de Bank de Kremer app? Wees dan extra voorzichtig met je telefoon en de toegangscode daarvan. Als je je toestel verliest of vermoedt dat je pincode van je telefoon of app bekend is, neem dan onmiddellijk contact op met onze helpdesk.
Ja. Je vingerafdruk is uniek en daardoor uitermate geschikt om in te loggen en betalingen te autoriseren.
Je vingerafdrukken zijn enkel gekend op je telefoon. Bank de Kremer bewaart deze niet, noch in de app noch in onze databank. Meer info.
Via het + teken rechts bovenaan maak je het snelst een nieuwe betaling aan. Dit kan zowel vanuit het overzichtsscherm als vanuit een specifieke rekening. Na het invullen van alle gegevens tik je rechts bovenaan op “Tekenen” (groen aangeduid indien de gegevens voldoende zijn). Dan moet je enkel de betaling nog tekenen.
Of je een opdracht moet ondetekenen met je 6-cijferige pincode of Touch ID, of met de digipass, hangt af van het bedrag en de tegenpartij. De tekenwijze wordt door de bank bepaald in lijn met de nodige veiligheidsregels. Je kan zelf geen limieten instellen.
Je gaat via menu (icoon linksboven met 3 liggende streepjes) naar "Te tekenen". Het rode bolletje bij het menu-icoon geeft dit aan.
Je kan een beveiligd bericht sturen als je via menu (icoon linksboven met 3 liggende streepjes) naar “Berichten” gaat. Via het icoon rechtsboven (blad met pen) maak je een nieuw bericht naar ofwel je kantoor ofwel de Helpdesk Customer Care.
Ja. De contactgevens van je kantoor vind je via menu (icoon link boven met 3 liggende streepjes). Kies vervolgens “Contact”. Daar vind je de gegevens van je adviseur, je kantoor, de Helpdesk Customer Care en Card Stop. Je kan ineens bellen of een bericht versturen.
Op het einde van elke bankwerkdag wordt voor het fonds een slotkoers berekend. Als de aankoop gebeurt vóór 15.00 uur op een bankwerkdag, dan gebeurt de aankoop aan de slotkoers van dezelfde bankwerkdag.
Doet u de aankoop na 15.00 uur van een bankwerkdag, dan koopt u aan de slotkoers van de daaropvolgende bankwerkdag.
Als er voldoende beschikbaar is op uw rekening, bedraagt de doorlooptijd 2 of 3 bankwerkdagen, afhankelijk van het tijdstip waarop u het order doorgeeft.
Een voorbeeld:
De toegepaste instapkosten vindt u terug op het intekenformulier.
De overige kosten en taksen zijn terug te vinden in de productfiche en het geschiktheidsrapport, die u kan inkijken voor de aankoop.
Afhankelijk van het tijdstip waarop u het order heeft doorgegeven (voor of na 15u), wordt de aankoop twee of drie bankwerkdagen later via uw gekoppelde rekening afgerekend.
Let wel: het aankooporder wordt pas doorgegeven indien er voldoende geld op uw rekening staat.Na het ondertekenen van uw aankooporder doen we een check of er voldoende geld beschikbaar staat op uw gekoppelde rekening.
Indien er onvoldoende beschikbaar is, dan blijven we gedurende 6 maanden een provisiecheck doen op uw gekoppelde rekening. Na 6 maanden vervalt uw aankooporder automatisch.
Card Stop (24/7)
078 170 170
Fraudelijn (24/7)
03 245 00 11