Hoe beveiligen wij onze online toepassingen?
Let op: https://secure.bankdekremer.be is het enige echte webadres van Bank de Kremer Online.
Onze app kan je downloaden via de App Store of Google Play.
- Bank de Kremer online voldoet aan strenge beveiligingsstandaarden zodat je alle financiële transacties ook online veilig kan uitvoeren. Wanneer je Bank de Kremer Online gebruikt, surf je automatisch via een beveiligde verbinding. Deze verbinding versleutelt alle informatie die je verzendt of ontvangt.
- Je persoonlijke- en bankgegevens worden niet op je toestel bewaard
- Bank de Kremer Online breekt je sessie automatisch af wanneer die 20 minuten ongebruikt blijft. Je moet dan opnieuw inloggen. Voor onze App is dit al na 1 minuut.
- Zowel voor de website als voor de app gelden er daglimieten. De daglimiet is het maximumbedrag dat je per 24 uur in totaal aan overschrijvingen kan inbrengen en doorsturen.
- De digipass van Bank de Kremer genereert telkens een elektronische handtekening die slechts één keer en voor een beperkte tijd geldig is. Na 5 foutieve inlogpogingen of 5 foutieve tekenpogingen wordt je abonnement veiligheidshalve geblokkeerd.
- Naast het ondertekenen met digipass vragen we voor bepaalde verrichtingen een bijkomende validatie met een sms-code. Wij sturen je deze code via een sms-bericht, naar je persoonlijk gsm-nummer. Dit om je beter te wapenen tegen nieuwe technieken van fraudeurs.
De sms-berichten waarin we de code versturen bevatten geen hyperlink. Wij verwachten ook geen enkel antwoord op deze sms en vragen nooit naar vertrouwelijke informatie zoals wachtwoorden, pincodes, … .
- Ook bij de registratie van de app van Bank de Kremer Online op een mobiel toestel vragen we om dit te bevestigen met een sms-code. Dit om er zeker van te zijn dat jij wel degelijk de persoon bent die de app registreerde.
- We controleren of je mobiel toestel minder veilig is door rooting of jailbreaking. Als dit het geval zou zijn, maken wij je hier attent op. Het gebruik van onze app op een minder veilig toestel raden we ten zeerste af.
- Als we een overschrijving opmerken waarover we twijfels hebben of wanneer we jou geen sms-bericht kunnen sturen, is het mogelijk dat we je telefonisch contacteren om die betaalopdracht te bevestigen. Wij vragen je hierbij nooit naar vertrouwelijke informatie zoals pincodes, wachtwoorden, …